ပထမဆံုးပြဲရက္ကေလးကိုေတာ့ ရွင္ေလာင္းၾကိဳေန႔လို႔ ေခၚပါတယ္။ မနက္ေစာေစာမွာေတာ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၀င္းတြင္္ လူေတြစည္ကားေနတာပဲ။ ၿမိဳ႔လံုးကၽြတ္ ရွင္ၿပဳပြဲဆိုေတာ့ ေမာင္ရင္ေလာင္းေထာင္ခ်ီေနတယ္။ ဒီအလွဴရွင္ေတြ အားလံုးက ၿမိဳ႔ကို တပတ္ပတ္ၿပီး လွည္႔လည္ျပသမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္ရင္ေလာင္းေတြကေတာ့ မ်ိဳးစံုပါပဲ။ ျမင္းစီးတဲ႔ ေမာင္ရင္ေလာင္းမ်ားပါတယ္။ စက္ဘီး၊ ကားကို အရုပ္ပံု ( ေဒါင္းပံုေတြ မ်ားပါတယ္။) အလွဆင္ထားၿပီး ေမာင္ရင္ေလာင္း လိုက္ပါလာတာေတြေပါ့ အစံုပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ ေမာင္ေလးေတြ အတြက္ကေတာ့ ကရ၀ိတ္ရုပ္ ဆင္ၿပီး လွည္႕ပါတယ္။ အဘြားက သားေျမးျမစ္ အားလံုးကို ရွင္ျပဳရင္ ကရ၀ိတ္နဲ႔ သာလွည္႔ရန္ စီစဥ္ပါတယ္။ အဲ..ကၽြန္မ ေမာင္ေလးက်ေတာ့ အေဖဘက္မွ ေျမးေတြထဲမွာ တစ္ဦးတည္းေသာ ေျမးေယာက်္ားေလး ျဖစ္ေတာ့ အေဖဘက္က အဘိုးအဘြား စီစဥ္တာကို ဦးစားေပးတဲ႔ အေနနဲ႔ ျမင္းစီးၿပီး လွည္႔ပါတယ္။ဆိုေတာ့ အဘြားရဲ႕ ကရ၀ိတ္ကို မစီးတာ ေမာင္ေလးတေယာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ ဒီလို စီတန္းလွည္႔လည္သြာရာမွာ ေရွ႔ဆံုးမွာက ေမာင္းၾကီးလို႔ ေခၚတာေပါ့။ ဒီေမာင္းၾကီးတီးတိုင္း ရင္ထဲ တခုခုၿဖစ္သြားသလို ခံစားရတယ္။ အဲဒီေမာင္းၾကီးေနာက္မွာ ရပ္ရြာလူၾကီးမ်ားက ကန္ေတာ့ပြဲမ်ား ကိုင္ေဆာင္လ်က္ ၊ ေနာက္ ရွင္ျပဳပြဲ က်င္းပသည္႔ အိမ္တိုင္းမွာ နတ္ျမင္းမ်ား ထားရွိရပါတယ္။ ငွင္းနတ္ျမင္းကို ေရႊထီးေဆာင္းရာမွာေတာ့ မိသားစုေဆြမ်ိဳးထဲမွ သားေယာက်္ားမ်ားမွ ထီးမိုးပါတယ္။ (အဟဲ..အဲဒီခ်ိန္မွာ ရွမ္း၀တ္စံု အျပည္႔နဲ႔ ရွမ္းေလးေတြ ေတာ္ေတာ္ ၾကည္႕ေကာင္းတယ္ေနာ္။ ဒါ ဘယ္သူ႔အိမ္က သားေပါ့လို႔ အဲဒီခ်ိန္မွာ ေၿပာၾကတဲ႔ အခ်ိန္ေလး..:))) ). ေနာက္ ေမာင္ရင္ေလာင္းမ်ား` အေဆာင္အေယာင္ကိုင္ သမီးပ်ိဳအုပ္စု ၊ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ဒီပြဲရဲ႕မင္းသားမ်ားၿဖစ္ၾကတဲ႔ ေမာင္ရင္ေလာင္းမ်ားေပါ့။ အေမနဲ႔ အမညီမေတြက ေပါက္ေပါက္ႀကဲပါတယ္။ ေမာင္ရင္ေလာင္းမ်ားအတြက္ အထိန္း အနဲ႔ဆံုး ႏွစ္ေယာက္ထားရွိရပါတယ္။ ပြဲတစ္ေလွ်ာက္လံုး ေမာင္ရင္ေလာင္းနဲ႔ အနီးကပ္ေန၊ အားလံုးၿပဳစုရတယ္။ ေမာင္ရင္ေလာင္း ဘယ္သြားသြား.လိုက္ရတယ္။ မ်က္စိေအာက္ အေပ်ာက္မခံၾကရပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ စီတန္းလွည္႔လည္ၾကလို႔ ၿမိဳ႔တစ္ပတ္ျပည္႔တာနဲ႔ ကိုယ္႔အိမ္ကို ျပန္ၾကပါတယ္။ ရပ္နီးရပ္ေ၀း ဧည္႔သည္မ်ား စတင္လာေရာက္ၾကပါျပီ။ ကုသိုလ္ထဲ႔၀င္လွဴဒါန္းၾက၊ ေမာင္ရင္ေလာင္းၾကည္႕ၾကေပါ့။ စ၀္မီးမ်ားက လာသမွ် ဧည္႔သည္မ်ားကို ဧည္႔၀တ္ လစ္ဟင္းမွဳ႔ မရွိေအာင္ ဧည္႔ခံၾကပါတယ္။ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္မ်ားကလဲ စီစဥ္ညႊန္ၾကားနဲ႔ တအိမ္လံုး ရွဳပ္ယွတ္ခပ္ေနတာပါပဲ။ စ၀္မီး လူပ်ိဳအဖြဲ႕မ်ားက ညပိုင္းကို ပိုေပ်ာ္ၾကပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ညေရာက္တာနဲ႔ ေမာင္ရင္ေလာင္းကို ပခံုးထမ္းၿပီး တအိမ္တက္ တအိမ္ဆင္း သြားေရာက္လည္ပတ္ၾကပါေတာ့တယ္။ ပအို၀္႔ရိုးရာ အတီးအမွဳတ္နဲ႔ေပါ့။ အိမ္ရွင္မွလဲ ဧည္႕ခံၿပီး တူတူကၾကရပါတယ္။ ၀ိုင္းဖြဲ႔ၿပီး ပတ္ပတ္လည္ကရတာ ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္စရာေကာင္း ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ႔ ဓေလ႔ေလးပါ။ ေနာက္ အိမ္ရွင္က ကုသိုလ္ထဲ႔၀င္ လွဴဒါန္းပါတယ္။ ဒီလို တအိမ္တက္ တအိမ္ဆင္း သြားေရာက္ရာမွာ ရွင္ၿပဳပြဲ က်င္းပတဲ႔ အိမ္မ်ားလဲပါ၀င္ပါတယ္။ အဲဒီအိမ္မွာဆို ေမာင္ရင္ေလာင္း ရွိေနပါက ၀င္ေရာက္ ထမ္းပိုးကၾကပါတယ္။ မိုးလင္းေပါက္သြားလိုက္တာမ်ား ေမာင္ရင္ေလာင္းခမ်ာ ပခံုးထက္မွာ အိပ္ေပ်ာ္လို႔။။ရွင္ျပဳပြဲ က်င္းပတဲ႔ အိမ္ဆိုရင္လဲ တညလံုးမအိ္ပ္ရပါဘူး။ လာေရာက္ကၿပသူေတြနဲ႔ ကရ.ဧည္႔ခံရ၊ ကုသိ္ုလ္ေ၀ရနဲ႔ မိုးလင္းေပါက္ပါပဲ။ ဒုတိယရက္ကိုေတာ့ ဧည္႕ခံရက္လို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ဒီေန႔မွာ ဧည္႔သည္ေတြ ပိုမိုလာေရာက္ၾကပါတယ္။ ဧည္႔ခံလို႔ မႏိုင္ေအာင္ ဧည္႔သည္ေတြ အမ်ားဆံုးရက္ပါပဲ။ ကုသိုလ္ပါ၀င္လွဴဒါန္းၾက၊ ေနာက္ ေမာင္ရင္ေလာင္းကို ခ်ည္မွ်င္စြပ္ၿပီး ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။ ခ်ည္မွ်င္ဆိုလို႔.ဒီေမာင္ရင္ေလာင္းကို စြပ္ေပးတဲ႔ခ်ည္မွ်င္ကို လုပ္ရာမွာ.ငယ္လင္မယား.ခုႏွစ္စံုတြဲဆီကေန.ပိုက္ဆံ တက်ပ္တမတ္နဲ႔ စတင္.၀ယ္ယူရၿခင္းပါ။ ေမာင္ရင္ေလာင္းခမ်ာလည္း.ဒီဧည္႕ခံပြဲရက္မွာ ေတာ္ေတာ္ပင္ပန္းပါတယ္။ ညပိုင္းမွာေတာ့ မီးၾကာစံလွည္႔ရပါတယ္။ ကေလးလူငယ္အားလံုး ဆီမီးခြက္ကိုယ္စီကိုင္ၿပီး ေမာင္ရင္ေလာင္းနဲ႔အတူ မီးၾကာစံလွည္႕ပါတယ္။ ရွင္ေလာင္အၾကိဳေန႔ကလိုပဲ ၿမိဳ႔တပတ္ စီတန္းလွည္႕လည္တာပါ။ ေတာ္ေတာ္လွပါတယ္။ ရွမ္းမေလးေတြ ၊ ပအိ္ု၀္႔မေလးေတြ ရိုးရာ၀တ္စံုမ်ားနဲ႔ အားလံုးခ်စ္စရာေကာင္းၾကတယ္။ ညပိုင္းဆိုေတာ့ အားလံုးက မီးနဲ႔အလွဆင္ၿပီး သြားေရာက္ၾကတာမို႔ မီးတန္းၾကီးလွည္႔ေနပံုကို စာေရးရင္းနဲ႔ ၿမင္ေယာင္သတိရလာမိတယ္။ အဲဒိညမွာေတာ့ ၿမိဳ႔တပတ္လွည္႔အၿပီး အိမ္ၿပန္အေရာက္မွာ ည ဆယ္တစ္နာရီနီးပါးရွိေနၿပီဆိုေတာ့ စ၀္မီးလူပ်ိဳေတြ ဘယ္မွ မလည္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ေမာင္ရင္ေလာင္းမ်ားကို သနားတာလဲ ပါေပမေပါ့။ ဒါေပမဲ႔ သူတို႔ကေတာ့ ဘယ္အလွဴအိမ္တြက္ တာ၀န္က်ေသာ.ဘယ္ရြာက အပ်ိဳေခ်ာကၿဖင့္ ဘယ္လိုလွတယ္ဆိုတာ ေလ႔လာထားသလားမွတ္ရပါတယ္။ လာေရာက္လည္ပတ္ပါတယ္။ အဲဒီခ်ိန္မွာစ၀္မီးအပ်ိဳေခ်ာေတြကလဲ ထြက္ဧည္႔ခံရပါတယ္။ တၿခားရြာမွ အလွဴအိမ္မွာ တာ၀န္က်လို႔ လာေရာက္စ၀္မီးလုပ္တဲ႔ လူပ်ိဳေတြပါသလို၊ ၿမိဳ႔ခံ လူပ်ိဳေတြလဲ ပါပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္သက္တဲ႔ အပ်ိဳေခ်ာက ကြမ္းေဆးလိပ္၊ ေရေႏြးၾကမ္း( ကၽြန္မတို႔ အေခၚကေတာ့ အခါးရည္ေပါ့)နဲ႔ ဧည္႕ခံတာကို စကားေတြေၿပာ သေဘာေတြက်ေနတာေပါ့။ ပအို၀္႔တိုင္းရင္းသားမ်ား` ဖူးစာဆံုၾကတာကလဲ ဒီလိုပြဲေတြမွာမွ ေတြ႔ဆံုရင္း ဆံုေတြ႕ၾကတာပါ။ တၿခားရာသီေတြမွာေတာ့ ေတာင္ယာအလုပ္နဲ႔ ၿပီးေနေတာ့ ဖူးစာရွင္ရွာတဲ႔ ပြဲလို႔ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။

ကဲ.ေနာက္အပိုင္းမွာ.ေမာင္ရင္ေလာင္းရဲ႔ နားရက္၊ ဆံခ်ရက္နဲ႔ ေအာင္ပြဲရက္ အေၾကာင္းတင္ၿပေပးပါမယ္။

3 comments:

Welcome said...

ေတာင္ေပၚဓေလ့ကို ခံစားသြားတယ္။
အလွဴမွာ ခ်က္ေကၽြးတဲ့ ၀က္သားနီဟင္းနဲ႔ ပအုိ၀့္ခ်က္ ပဲနီဟင္းခ်ိဳ ပါေသးလား .. ..
ထံုးစံအတုိင္းတုိ႔ကေတာ့ ၀ါးေၾကာလာဆဲြတာ။

Melody said...

ေတာင္ေပၚနဲ ့ေၿမၿပန္ ့မတူေပမယ္ ့ နည္းနည္းေတာ့ ဆင္ပါတယ္။ :P

Sein Lyan Tun said...

မငံု ကေရာ.. ဒီပြဲမွာ ပဲ ဖူးစာရွင္ရွာခဲ့တယ္ေပါ့..
ေတြ ့တယ္ေပါ့ေလ..
ကံဆံုရင္ ဒီပြဲေလးကို ႀကည့္ခ်င္ေသးတယ္..
ဖူးစာရွင္လာရွာရင္းေပါ့