ဧည္႔ခံပြဲရက္မွာ ေမာင္ရင္ေလာင္းမ်ား ေတာ္ေတာ္ပင္ပန္း သြားၾကတာမို႔ ေနာက္တရက္ကိုေတာ့ နားရက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးပါတယ္။ ဒီလို နားရက္မွာလည္း ေမာင္ရင္ေလာင္းမ်ား အနားမယူရပါဘူး။ ဘိုးဘြားေဆြမ်ိဳးမ်ားကို သြားေရာက္ကန္ေတာ့ၾကရပါတယ္။ ညပိုင္းေရာက္ေတာ့လည္း စ၀္မီးလူပ်ိဳမ်ား အဖြဲ႔က သြားေရာက္လည္ပတ္ကျပရာမွာ ကုသိုလ္ေ၀ရာသို႔ ေခၚသြားျပန္ေရာ။ ဒီလိုနဲ႔ ဆံခ်ရက္ကိုေရာက္ရွိလာပါၿပီ။ မနက္ပိုင္း ဆံမခ်ခင္တြင္ ေမာင္ရင္ေလာင္းကို မိစံုဖစံုမွ ေမြးေသာ မိစံုဖစံု သက္ရွိထင္ရွားရွိေနေသာ သမီးပ်ိဳ ခုႏွစ္ေယာက္မွ ထမင္းခုႏွစ္လုတ္ ခြံ႔ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အမနဲ႔ညီမမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ ေမာင္ရင္ေလာင္းကို ဆံခ်ပါေတာ့တယ္။ ဒီဆံခ်တဲ႔ အခ်ိန္ဟာ အလိုလိုေနရင္း မ်က္ရည္က်လာပါေတာ့တယ္။ ၀မ္းနည္း၀မ္းသာက်တဲ႔ မ်က္ရည္မ်ားေပပဲေပါ့။ ၀မ္းနည္းသည္ဆိုသည္မွာလဲ တခ်ိဳ႔ မိခင္ သ႔ိုုမဟုတ္ ဖခင္ လြန္ေလျပီးၿဖစ္လို႔ ေတြ႔ျမင္သြားရမွဳ႔ မရွိေလျခင္းဟု ေတြးေတာမိကာ မ်က္ရည္က်ျခင္းပါ။ ၀မ္းသာမ်က္ရည္မ်ားကေတာ့ ကိုယ္႔ရင္ေသြး ျမင့္ျမတ္တဲ႔ သာသနာေဘာင္ ေရာက္ရွိေတာ့မည္ ျဖစ္လို႔ပါပဲ။ ေရႊထီးႏွစ္လက္မိုးတဲ႔ ေအာက္မွာ မိဘက ပ၀ါျဖဴစ ကို ကိုင္ကာ သက္ဆိုင္ရာ ေခၚဆိုထားေသာ ဆံခ်ေပးတဲ႔သူမွ ဆံခ်ေနစဥ္ ခရုသင္းမွဳတ္ၿခင္း ျပဳလုပ္ၿခင္းမ်ားျဖင့္ ၾကည္ႏူးစရာ ျမင္ကြင္းကို ျမင္ရေတာ့ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ ဆုေတာင္းမိပါတယ္။ ဘ၀တိုင္း ဗုဒၵဘာသာ၀င္ ေယာက်္ားေလး တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ပါရေစလို႔။ ေန႔ခင္းပိုင္းမွာ ေမာင္ရင္ေလာင္းမ်ားကို ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ပို႔ေဆာင္ပါျပီ။ ဒီအၾကိမ္ လွည္႔လည္ရာမွာေတာ့ ဖခင္က သပိတ္လြယ္၊ မိခင္က သကၤန္းေတာင္းပိုက္လို႔ေပါ့။ ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ ျမင္ကြင္းေလးပါ။ အရင္ရက္ကလိုပဲ ျမိဳ႔တပတ္ စီတန္းလွည္႔လည္ကာ ေက်ာင္းအေရာကက္မွာေတာ့ ေမာင္ရင္ေလာင္းမ်ားက ဧည္႔႔ပရိတ္သတ္ရဲ႔ ေရွ႔ဆံုးေနရာမွ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္တို႔ထံ သကၤန္းေတာင္းကာ ျမင့္ျမတ္လွတဲ႔ သာသနာေဘာင္အတြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္သြားပါျပီ။ အိမ္အျပန္လမ္းမွာေတာ့ ကိုရင္ေလးေတြ ပါမလာေတာ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းေတာ္မွာ က်န္ရစ္ခဲ႔ၾကၿပီေလ။

ေနာက္တရက္ကိုေတာ့ ေအာင္ပြဲေန႔လို႔ ေခၚပါတယ္။ မနက္အာရုဏ္မွာေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ ဆရာေတာ္နဲ႔ ကိုရင္ေလး အိမ္သို႔ၾကြလာပါၿပီ။ နံနက္ အာရုဏ္ဆြမ္းစား အၿပီးမွာ ဆရာေတာ္ဘုရားမွ ကိုရင္ေလးကို ဘြဲ႔အမည္ေပးပါတယ္။ ထို႔ေနာက္ မိဘမ်ား အေပ်ာ္ရႊင္ဆံုးနဲ႔ စိတ္ခ်မ္းေျမွ႔မွဳ႔အရဆံုးေသာ ကိုရင္ေလး၏ တရားေဟာတာကို နာၾကားၾကပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္မေတာင္ စာေရးရင္း ေမာင္ေလးရဲ႕ ကေလးသံေလးနဲ႔ တရားေဟာတာေလးကို ၾကားေယာင္လာမိတယ္။

ေန႔ခင္းပိုင္းမွာ ခုႏွစ္ရက္လံုးလံုး အိမ္ရွင္သဖြယ္ လာေရာက္ေနထိုင္ ပြဲအစအဆံုး အဆင္ေျပရန္ စီစဥ္ေပးျခင္း၊ ဧည္႔ခံေပးျခင္းမ်ား၊ ေစာင့္ေရွာက္ေပးေသာ စ၀္မီးမ်ား ျပန္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ အိမ္ရွင္သို႔ွ အိမ္နဲ႔တကြ သက္ဆိုင္ရာပစၥည္းမ်ားကို အပ္ႏွံပါေတာ့တယ္။ အဲဒီလို အပ္ႏွံရာမွာ ကၽြန္မတို႔ ဓေလ႔အတိုင္းေလး အိမ္ရွင္မွ ေရႊေငြမ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ေရြးယူၾကရပါတယ္။ ေစ်းဆစ္ျခင္းမ်ားလဲ ျပဳလုပ္ၾကပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ စ၀္မီးမ်ားက ေရႊေငြမ်ားနဲ႔ လွယ္လဲၿပိးေနာက္ ယင္းေရြးခ်ယ္ပစၥည္းမ်ားကို အိမ္ရွင္သို႔ လိုအပ္တာမ်ားသို႔ အသံုးျပဳပါေလဟု ေျပာကာ ျပန္လည္အပ္ႏွံပါတယ္။ ေနာက္ ေမာ္ေအ႔ပါတယ္။ ဒီေမာေအ႔တယ္ဆိုတဲ႔ အသံုးအႏွုန္းေလးကို တခ်ိဳ႔ အကၽြမ္းတ၀င္မရွိသူမ်ား နားမလည္မည္ကို ေတြးမိပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္မ ဗမာလို ဘယ္လို ျပန္ရွင္းျပရမည္ကို မသိပါေသာေၾကာင့္ ရွင္းျပၿခင္း မရွိႏိုင္ခဲ႔ပါ။ ဒါက ကၽြန္မရဲ႔ အားနည္းခ်က္ အတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ေနာင္တြင္ ကၽြန္မ ေမးျမန္းျပီး ျပန္လည္တင္ျပေပးပါမယ္။ ဒီလိုေမာေအ႔ျခင္းကို ပြဲေတာ္ရက္အတြင္းမွာလည္း မၾကာခဏျပဳလုပ္ပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းပါတယ္။

ေနာက္ ငွားရမ္းထားသည္႔ ျမင္းမ်ားကို သြားေရာက္ႀကိဳဆိုစဥ္ပံုအတိုင္း ပို႔ေဆာင္ပါတယ္။ စ၀္မီးအပ်ိဳမ်ားမွ အိမ္ရွင္နဲ႔ မိသားစုမ်ားကို ေခါင္းေလွ်ာ္ေရခ်ိဳးေပးပါတယ္။ ဒါက ပအို၀္႔ရိုးရာေလးပါ။ အကယ္လို႔ ပစၥည္းမလံုေလာက္လို႔ အျခားရွင္ျပဳပြဲ မက်င္းပသည္႔အိမ္မ်ားမွ ငွားရမ္းထားသည္မ်ား ရွိပါက လက္ဖက္ထုပ္ျဖင့္ သြားေရာက္အပ္ႏွံကာ ကုသိုလ္ေ၀ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ စ၀္မီးမ်ားမွ အားလံုးကို သိမ္းဆည္းကာ ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ မိသားစုမ်ားနဲ႔ ၀ိုင္းဖြဲ႔ကၾကၿပီးေနာက္မွာေတာ့ မိမိတို႔ရြာသို႔ ျပန္လည္သြားပါေတာ့တယ္။။။။။

(:)) ပြဲျပီးေပမဲ႔လည္း မျပီးေသးသူ ကိုေရႊလူပ်ိဳမ်ားကေတာ့ ထိုရြာသို႔ ေခ်ာင္းေပါက္ေအာင္ ကူးပါေတာ့တယ္။)

2 comments:

Sein Lyan Tun said...

ေခ်ာင္းေပါက္ေအာင္ကူးတဲ့ ကိုေရႊလူပ်ိဳမ်ားကိုလဲ
မငံုတို ့လို မေရႊပ်ိဳၿဖဴေတြက လည္တဆံ့ဆံ့ နဲ ့ေမွ်ာ္မွာေပါ့ေလ..ေနာ္..
အဟားး

Welcome said...

ရြာကြမ္းေတာင္ကုိင္ ျဖစ္တဲ့ မငံုတို႔ အိမ္ေရွ႕တံစက္ျမိတ္မွာ သီးျခား ေရေျမာင္းေဖာက္စရာ မလုိေတာ့ ဘူးေပါ့ေနာ္ .. ကုိေရႊလူပုိေတြ ေခ်ာင္းေပါက္မတတ္လာလာ ေနလုိ႔ေလ ..

ေက်းဇူး